MTV Europe til København

MTV Europe har valgt at lægge deres årlige prisuddeling d. 9. november 2006 i København. Det betyder, at Copenhagen bliver gentaget igen og igen for op mod 1 milliard seere.

Begivenheden bør ses som et led i den langsigtede markedsføring af København og dermed hele Danmark. MTV begivenheden vil generere umiddelbar omsætning og sikkert fortjeneste i byen, men det er den mere langsigtede effekt, som er eftertragtet. Skal Danmark, dansk erhvervsliv, og dermed vores fremtidige vækst og udviklign sikre, så er det væsentligt, at vi arbejder målrettet på at sikre et godt brand for Danmark og hele tiden tiltrækker store begivenheden, ikke mindst indenfor oplevelseøkonomien, så Danmark sættes på verdenskortet som det innovative land vi er.

Højtkvalificeret arbejdskraft kan vælge og vrage blandt internationale jobs og forskningsbevillinger. De gider dog ikke bo i en kulturel udørk, de bosætter sig der hvor udviklingen sker, og der hvor man er først med det nyeste. Et rigt kulturliv og kreativt miljø er derfor et globalt konkurrenceparameter på linje med skatte- og erhvervsbetingelser.

Der er ingen universelle løsninger til at skabe “the place” som er hipt og tiltrækker den højtkvalificerede arbejdskraft og de kreative hjerner. Lette løsninger holder sjældent i længden. Kun det hårde, kontinuerlige arbejde på at markedsføre København blandt yngre og velkvalificerede mennesker over hele verden er en sikker vej. MTVs valg af København til deres prisuddeling er endnu et eksempel i række, som i år også har talt INDEX2005.

Jeg vil under alle omstændigheder se frem til, at forhåbentlig Nelly, Ramstein, Xzibit og alle de andre superstjerner kommer til byen, men jeg håber samtidigt, at vi alle kan gøre vores til, at det bliver en succesrig festuge i København og endnu et skridt på vejen mod at skabe et stærkt globalt brand af Danmark som et innovativt vækst samfund.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.